ISSUES IN THE CONNECTION OF READING AND WRITING SKILLS IN ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES

Kusni Askar

Abstract


Ini adalah pemikiran umum bahwa kemampuan peserta didik untuk menulis di L2 tergantung pada efisiensi mereka dalam membaca. Para peneliti baru-baru ini telah mulai mengeksplorasi hubungan antara membaca dan menuli. Penelitian membaca-menulis koneksi sebagai isu yang menarik dalam bahasa Inggris untuk Keperluan Khusus ESP) akan tepat waktu karena mungkin menawarkan wawasan ke dalam transfer antar keterampilan reseptif dan produktif. Artikel ini menyelidiki kesulitan peserta didik dalam ESP membaca dan menulis dalam pencarian hubungan antara keterampilan ini. Statistik yang dikumpulkan pada data selfassessment dan pengujian dianalisis, dan implikasi yang mungkin untuk mengajar membaca dan menulis di kelas ESP dibahas lebih lanjut.


Keywords


membaca, menulis , keterampilan , khusus bertujuan

Full Text:

PDF

References


Carson, J. E. 1994. Reading-Writing Connections: Toward a Description for Second Language Learners. In ‘Second

Language Writing’. Edited by Barbara Kroll. Cambridge: Cambridge University Press. pp. 88-107.

Cook, V. 1996. Second Language Learning and Teaching ( 2nd edition). New York: Arnold.

Dudley Evans, T. and Jo St. John, M. 1998. Developments in English for Specific Purposes. Cambridge: Cambridge

University Press.

Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. London: Longman.

Krapels, A. R. 1994. On Overview of L2 Writing Process Research. In ‘Second Language Writing’. Edited by Barbara

Kroll. CUP. pp. 37-56.

Lingzhu, J. Listening Activities for Effective Top-Down Processing. The Internet TESL Journal. Vol. IX., No 10, October 2003.

http://iteslj.org/Techniques/LingzhuListening. html

Stotsky, S. 1983. Research on ReadingWriting Relationships: A Synthesis and Suggested Directions. Language Arts, 60: 627 – 642.

http://english.unitecnology.ac.nz/links/resourcequery.html (no author’s name)

http://www.fas.harvard.edu/reading (no author’s name)




DOI: https://doi.org/10.26499/mm.v13i2.1205

Refbacks

  • There are currently no refbacks.